Wp Header Logo 155.png

ایلان ماسک به عنوان یکی از پولدارترین و ثروتمندترین افراد جهان شناخته شده و جدا از مسئله سرمایه‌دار و ثروتمند بودن، با حاشیه‌هایی که همواره به دنبال داشته هم توجه افراد زیادی را جلب کرده است. حال هم با حاشیه‌ها و بحث‌هایی که درباره خانه‌های این فرد ثروتمند و سرشناس به وجود آمده است، بار دیگر نگاه‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی به سمت او چرخیده‌اند. احتمالاً برای شما هم جالب باشد که بدانید خانه ایلان ماسک کجاست؟ خانه ۳۴ متری یا ۵ میلیون دلاری؟ در ادامه این مطلب پاسخ خواهیم داد.

سرمایه ایلان ماسک

خانه ایلان ماسک کجاست؟ خانه 34 متری یا 5 میلیون دلاری؟

قبل از آنکه ببینیم ایلان ماسک ثروتمند در یک خانه کوچک زندگی می‌کند یا عمارتی میلیون دلاری، بهتر است مرور مختصری بر سرمایه و دارایی‌هایی داشته باشیم که باعث شده‌اند این فرد در میان ثروتمندترین افراد جهان جای داشته باشد. در حال حاضر بر اساس گزارشات مجله فوربز، دارایی ایلان ماسک به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به طور کلی آقای ماسک سرشناس که از سن پایین تمام تلاش خود را برای موفق شدن به کار گرفته است و حتی از سن کودکی سختی‌های زیادی را متحمل شده، در حال حاضر در سن ۵۳ سالگی صاحب یا سهام‌دار شرکت‌های متعددی است و در زمینه‌های گوناگونی فعالیت داشته که تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها به این ترتیب هستند:

  1. کمپانی بزرگ تسلا: این کمپانی یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های جهان است که در زمینه تولید ماشین‌های الکتریکی پرطرفدار تسلا فعالیت دارد.
  2. شبکه اجتماعی پرطرفدار ایکس: ایلان ماسک بیشترین سهام شبکه اجتماعی توییتر یا ایکس که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهان به شمار می‌رود را با سهم ۷۹ درصدی از آن خود کرده است.
  3. شرکت اسپیس ایکس فضایی: فعالیت‌های ایلان ماسک تنها به کره زمین منتهی نشده و در یک شرکت هوافضا به اسم اسپیس ایکس هم فعالیت دارد.
  4. کمپانی معروف پی‌پال: پی‌پال معروف که هم‌اکنون با عنوان شرکت com شناخته می‌شود، مدتی متعلق به ایلات ماسک بوده است.
  5. شرکت بزرگ ایکس ای آی: فعالیت‌های متعدد در زمینه هوش مصنوعی در بازه‌های زمانی مختلف موجب شده که توجه افراد بیشتری به فعالیت‌ها و کارهای آقای ماسک جلب شود و افراد بیشتری بخواهند بدانند که خانه ایلان ماسک کجاست؟ یکی از این فعالیت‌های در زمینه هوش مصنوعی مرتبط با شرکت بزرگ ایکس ای آی بوده است.
  6. کمپانی کلان اپن ای آی: اپن ای آی یکی دیگر از کمپانی‌هایی است که ایلان ماسک به عنوان سهام‌دار یا مؤسس آن‌ فعالیت داشته که البته فعالیت‌های او در خصوص این کمپانی و شکایت‌هایی که در این زمینه ثبت کرده است، از دیگر دلایل پرحاشیه بودن ماسک به حساب می‌آید.

حال که گوشه‌ای از فعالیت‌های عظیم ایلان ماسک را بررسی کردیم، در ادامه با بررسی خانه‌های آقای ماسک مشخص خواهد شد که آیا با قصر ایلان ماسک مواجه هستیم یا یک خانه ۳۴ متری و درویشی؟

خانه‌های قبلی ایلان ماسک

خانه ایلان ماسک کجاست؟ خانه 34 متری یا 5 میلیون دلاری؟

شایعاتی که در خصوص خانه‌های میلیون دلاری ایلان ماسک وجود داشته‌اند، تا حدودی درست بوده‌اند. در واقع این فرد نخبه در سال ۲۰۲۰ در یک پست توییتر اعلام کرد که قصد فروش اکثر عمارت‌ها و خانه‌های خود را دارد و این خانه‌های سوپرلاکچری فروشی ۷ عدد بودند. قیمت کلی تمامی آن‌ها به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسید و همین مسئله موجب تعجب و حیرت کاربران شد. البته ایلان دلیل موجهی برای فروش این خانه‌های میلیون دلاری داشت؛ زمانی که یکی از کاربران دلیل این کار را از او پرسید، تنها با یک جواب کوتاه و قانع‌کننده گفت که هدف او آزادی است!

۶ مورد از این خانه‌ها در لس آنجلس واقع شده بودند که یکی از آن‌ها ۶ اتاق خواب و ۱۱ سرویس بهداشتی داشته است! متراژ اغلب این قصرها، خانه‌ها و عمارات ایلان به هزاران متر مربع می‌رسید و فضاهای آن‌ها به مانند قصری دلباز و عظیم بوده است. در میان این ۷ عمارت و قصر ایلان ماسک، یکی از آن‌ها با حدود ۵۰۰ هزار متر به عنوان بزرگترین خانه ایلان به شمار می‌رفت. در همان سال این قصر هم به مبلغی حدود ۳۰ میلیون دلار به فروش رفت.

خانه ایلان ماسک الان کجاست؟

خانه ایلان ماسک کجاست؟ خانه 34 متری یا 5 میلیون دلاری؟

همان‌طور که گفتیم، ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ تقریباً تمامی خانه‌ها و عمارات خود را با هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخت تا از این طریق شانه‌های خود را از بار و مسئولیت نگهداری آن‌ها رها کند. به این ترتیب در حال حاضر در یک خانه بسیار کوچک زندگی می‌کند، خانه‌ای که برای اغلب مردم به عنوان یک خانه معمولی به حساب می‌آید و تجمّلی و خاص نیست! در این خانه تنها امکانات رفاهی ضروری وجود دارند و متراژ آن هم به تنها حدود ۵۰ متر می‌رسد.

در نتیجه ثروتمندترین فرد جهان در حال حاضر در قصر یا کاخی عظیم زندگی نمی‌کند و رها بودن از زحمات نگهداری از خانه‌های عظیم را نسبت به زندگی در مکانی لوکس ترجیح داده است. ارزش خانه فعلی ایلان ماسک به حدود ۵۰,۰۰۰ دلار می‌رسد که البته در تگزاس و مرکز نظارت اسپیس ایکس واقع شده است. در عین حال، با وجود فروختن تمامی عمارات و قصرهای میلیون دلاری خود، ایلان ماسک همچنان از یک کلکسیون ماشین لوکس برخوردار بوده که در میان آن‌ها مواردی همچون خودروی جگوار E تایپ رودستر، خودروی بی‌ام‌و M5، خودروی پورشه ۹۱۱ توربو ساخت ۲۰۲۱ و خودروی آئودی Q7 ساخت ۲۰۱۰ وجود دارند.

آیا ایلان ماسک واقعاً در خانه ۳۴ متری زندگی می‌کند؟

با وجود تمامی موارد مذکور، تصاویر متعددی از یک خانه ۳۴ متری منتشر شده‌اند که بسیاری از کاربران آن را به ایلان ماسک نسبت داده‌اند و البته پشت خانه ۳۴ متری ایلان ماسک قضایای خاصی وجود دارد. این خانه ماژولار ۳۴ متری یک خانه پیش ساخته در بوکا چیکا واقع شده که به ادعای خود آقای ماسک در سال ۲۰۲۱، متعلق به یکی از مشتریان فوق محرمانه این آقای پرحاشیه است.

در نهایت جالب است بدانید ایلان ماسک به عنوان فردی با بهره هوشی ۱۵۵ در رده افراد سرشناسی همچون انیشتین قرار می‌گیرد و به این ترتیب با وجود گرفتن تصمیماتی که از نظر بسیاری از افراد عجیب و غریب به نظر می‌رسد، یکی از نخبه‌های قرن به حساب می‌آید.

منبع: کویر مگ

چقدر می پسندید؟

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!

چقدر می پسندید؟

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *