Wp Header Logo 610.png

قیمت آبرو آلومینیومی و کاربرد آن در ساختمان

از پروفیل آبرو برای جمع‌آوری و انتقال آب باران از بالای ساختمان به پایین ساختمان استفاده می‌شود. براین‌اساس قیمت آبرو آلومینیومی و غیر آلومینیومی به عواملی همچون متراژ، ضخامت و طول آن بستگی دارد. از ورق آبرو برای کنترل جریان آب در پارکینگ، انواع سقف‌های شیروانی و غیر شیروانی روی ساندویچ پانل‌های سقفی استفاده می‌شود. انواع ورق آبرو ازنظر جنس، شکل ظاهری و نوع کاربرد متفاوت هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ورق آبرو چیست؟

یکی از متریال‌های پرکاربرد و مهم در ساختمان‌سازی ورق آبرو است که به‌عنوان مانعی بین دیوار و سقف عمل می‌کند تا مانع نفوذ آب به داخل ساختمان شود. انواع ورق آبرو شامل آبرو آلومینیومی، فولاد ضدزنگ و فولاد گالوانیزه وجود دارد. قیمت آبرو آلومینیومی مقرون‌به‌صرفه بوده و تعادل مناسبی بین هزینه و عملکرد به وجود می‌آورد. برای انتخاب یک سیستم مناسب برای آبرو باید نکات مهمی مانند دوام فلز در برابر تغییرات اقلیمی، ترک‌خوردگی و تغییر شکل را در نظر گرفت.

شرکت دالفا طراح تخصصی انواع پوشش سقف ایستادرز و ساخت نماهای فلزی خلاقانه و باکیفیت بالا پیشگام است. ارائه محصولاتی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب بر اساس استانداردهای جهانی از جمله دلایل محبوبیت شرکت دالفا است.

انواع ورق های آبرو

پروفیل‌های آبرو بر اساس معیارهای مختلف در دسته‌بندی‌های گوناگون قرار می‌گیرند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. انواع پروفیل آبرو عبارت‌اند از:

1. بر اساس نوع کاربرد

پروفیل‌های آبرو بر اساس نوع کاربرد در دو گروه یک‌طرفه و دوطرفه قرار می‌گیرند که ازنظر نوع اتصال، انتقال و میزان سرعت هدایت آب متفاوت هستند. آبروهای یک‌طرفه را می‌توان ازیک‌طرف بر سقف ساختمان متصل کرد؛ ولی آبرو آلومینیومی یا غیر آلومینیومی دوطرفه قابلیت اتصال از دو طرف را به سقف ساختمان دارد.

معمولاً ورق آبرو دوطرفه در ضخامت 2.5 و 3 میلی‌متری و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. این تفاوت در تولید بر تفاوت قیمت آبرو آلومینیومی و غیرآلومینیومی تأثیر می‌گذارد. ازآنجایی که انواع پروفیل آبرو دوطرفه به طور دائم با ارتعاشات هوایی و آب و مایعات درتماس هستند باید میزان مقاومت آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که دربرابر عوامل بیرونی و خوردگی بسیار بالا باشد.

2. بر اساس شکل ظاهری

قبل از پرداختن به قیمت آبرو آلومینیومی بهتر است به انواع آبرو بر اساس شکل ظاهری آن‌ها بپردازیم. انواع پروفیل آبرو بر اساس شکل ظاهری بسیار متنوع بوده و شامل مدل‌های لندنی، مخفی، گرد، جعبه‌ای و فتیله‌ای هستند. در ادامه دو نوع آبرو را بر اساس شکل ظاهری معرفی می‌کنیم:

  • آب‌رو لندنی: دارای ضخامت 4/. میلی‌متر و طول 3 متر که حجم زیادی از پروفیل‌های آبرو موجود در بازار از این نوع بوده و کاربرد زیادی دارند. به دلیل استفاده از فولاد و آهن در تولید این نوع ورق آبرو، مقاومت آن‌ها در بلندمدت در برابر آب و رطوبت کاهش یافته و دچار خوردگی و فرسودگی می‌شوند.
  • آبرو جعبه‌ای: این نوع آبروها زیباتر از آبروهای لندنی هستند و از آن‌ها در سقف شیروانی سازه‌ها و رستوران استفاده می‌شود. میزان ضخامت آبرو جعبه‌ای بیش از 4/. میلی‌متر بوده و نسبت به خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم‌تر هستند.

قیمت آبرو آلومینیومی و کاربرد آن در ساختمان

3. بر اساس جنس

انواع پروفیل آبرو را بر اساس جنس در چند دسته مختلف قرار می‌دهند که عبارت‌اند از:

  • پروفیل آبرو فولادی: سازگاری با محیط‌زیست، نصب آسان و بدون نیاز به تعمیر از ویژگی‌های پروفیل آبرو فولادی است. در ساخت این دسته از ورق آبروها آن‌ها را از هر دو طرف با آلیاژ روی منیزیم پوشش می‌دهند که درنتیجه مانع فرسایش پروفیل می‌شود.
  • پروفیل آبرو آلومینیومی: وزن سبک، استحکام بالا و مناسب‌بودن قیمت آبرو آلومینیومی از جمله دلایل محبوبیت این پروفیل‌های آبرو است. دوام بالا و ضدآب بودن آلومینیوم، جذابیت بصری آن، تنوع رنگی، نصب آسان و مقاومت نسبت به خوردگی بالا ازجمله دلایل محبوبیت آبرو آلومینیومی است.
  • پروفیل آبرو مسی: ظاهر شیک و زیبا و دوام بالا در برابر عوامل محیطی ازجمله مزایای ورق آبرو مسی است. سازگاری مس با محیط به‌حداقل‌رساندن رشد گل‌سنگ و خزه و کاهش هزینه‌های نگهداری و تمیزکاری از مزایای استفاده از آبرو مسی است. البته باید معایب آن را نیز یادآور شد که شامل وزن نسبتاً زیاد و قیمت بالای این نوع پروفیل در مقایسه با قیمت آبرو آلومینیومی است.
  • آبرو وینیل: برای داشتن یک سیستم آبرو کم‌هزینه می‌توانید از آبرو وینیل یا پلاستیکی استفاده کنید. نصب آسان، مقاومت خوب در شرایط آب‌وهوایی نامساعد، وزن سبک و ضدآب بودن از مزایای آبرو وینیل است. باوجودآنکه همانند قیمت آبرو آلومینیومی، قیمت آبرو وینیل نیز پایین است؛ ولی به دلیل جنس آن ترد و شکننده بوده و استفاده از آن چندان اقتصادی نیست.

شرکت دالفا در راستای دستیابی به اهداف عالی در تولید محصولات ساختمانی پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی و دوستدار محیط‌زیست از بهترین متخصصان در این حوزه استفاده می‌کند.

قیمت آبرو آلومینیومی

میزان سختی، روش تولید، نوع آلیاژ آلومینیومی، پوشش سطح شامل آنادایز یا خام، ابعاد، ضخامت و متراژ همگی بر قیمت آبرو آلومینیومی تأثیر مستقیم دارند. همچنین نوسانات بازار ارز و فلزات از دیگر عوامل مؤثر در قیمت انواع آبروهای آلومینیومی هستند.

آبرو آلومینیومی از گزینه‌های چندمنظوره هستند که به دلیل وزن سبک، مقاومت بالا، جابه‌جایی و نصب آسان کاربرد زیادی دارند. همچنین سبک، رنگ و امکان سفارشی‌سازی این نوع ورق آبرو برای انطباق با طراحی خانه از دیگر عوامل اثرگذار بر میزان قیمت آن و از مزایای این نوع پروفیل محسوب می‌شوند.

شرکت دالفا برای طراحی و تولید محصولات ساختمانی خود شامل پوشش‌های سقفی، فلاشینگ، فیشینگ‌ها و… علاوه بر انجام امور تحقیقاتی در این زمینه به‌طورجدی بر کار اجرایی نیز نظارت دارد. همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و استفاده از پیشرفت‌های روز دنیا برای ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت هدف مهم شرکت دالفا است.

قیمت آبرو آلومینیومی و کاربرد آن در ساختمان

مزایای استفاده از آبرو آلومینیومی

مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی و شرایط نامساعد محیطی، وزن سبک و دوام و طول عمر بالا از جمله مزایای استفاده از آبرو آلومینیومی هستند. علاوه بر این، قیمت آبرو آلومینیومی در مقایسه با انواع گالوانیزه و مسی کمتر و کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. سایر مزایای استفاده از آبرو آلومینیومی عبارت‌اند از:

  • جذابیت ظاهری: آبرو آلومینیومی مانند نوع مسی و آبرو فولاد ضدزنگ دارای ظاهر شیک و مدرن بوده و جذابیت بصری ساختمان را افزایش می‌دهد.
  • هزینه نگهداری کم: در مقایسه با آبرو وینیل، آبرو آلومینیومی، مسی و فولادی کمتر در معرض آسیب‌های خارجی هستند و نیاز کمتری به تعمیر یا تعویض دارند.
  • مزایای اقتصادی: در بین انواع آبروهای فلزی، قیمت آبرو آلومینیومی بسیار اقتصادی و مناسب است. البته انواع دیگر آبرو فلزی با وجود قیمت بالاتر از نوع آلومینیومی به دلیل دوام بالا و هزینه نگهداری کم، در بلندمدت گزینه‌هایی اقتصادی محسوب می‌شوند.
  • مزایای زیست‌محیطی: یکی از نکات مهم درباره انواع آبرو فلزی و ازجمله ورق آبرو آلومینیومی مزیت‌های زیست‌‌محیطی آنان است. آبروهای فلزی مانند آلومینیوم، فولاد و مس بدون کاهش کیفیت آنان قابلیت بازیافت چندباره دارند که نقش مؤثری در کاهش اثرات مخرب بر محیط‌زیست دارند.

شرکت دالفا در کنار تولید محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی، به مسائل زیست‌محیطی نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به همین دلیل محصولات این شرکت محصولات سبز و دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شوند.

آبرو ساختمان متریالی کابردی

ورق آبرو از دیگر متریال‌های مهم در ساختمان‌سازی است که نقش جمع‌آوری و انتقال آب باران از بالای ساختمان به پایین ساختمان را دارد. ورق‌های آبرو در طرح، اندازه، ابعاد، ضخامت و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. ورق آبرو آلومینیومی یکی از گزینه‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل جوی، تغییرات آب‌وهوایی و خوردگی دارای قیمت مناسبی است.

گرچه انواع آبروی فولاد ضدزنگ و مسی نیز دارای مقاومت بالا و جذابیت بصری بالایی هستند؛ ولی در مقایسه با قیمت آبرو آلومینیومی قیمت بیشتری دارند. همچنین وزن بالای انواع آبرو فولادی، مسی و چدنی موجب می‌شود تا آبروهای آلومینیومی کاربرد و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

تنوع محصولات ازنظر طرح، رنگ، ابعاد، نصب آسان و دوام بالا از دیگر مزایای محصولات شرکت دالفا هستند. مدیران و متخصصان این شرکت در جهت رضایت مشتریان تلاش می‌کنند محصولاتی با کیفیت بین‌المللی و استاندارد تولید کنند.

چقدر می پسندید؟

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!

چقدر می پسندید؟

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *