Wp Header Logo 1529.png

احمد آریایی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ضرورت ابلاغ سریع­ مصوبه تسهیلات 800 میلیون تومانی ساخت مسکن به بانک‌ها اظهار کرد: اعلام عمومی افزایش رقم این تسهیلات در وهله اول خوب است، اما تعلل بانک مرکزی در ابلاغ مصوبه آن به بانک‌ها منجر سردرگمی و همچنین بی اعتمادی مردم نسبت به مصوبات دولت و مجلس می‌شود. بانک مرکزی باید این مصوبه قانونی را هر چه سریع‌تر اجرا کند.

فرصت سوزی بانک مرکزی با عدم ابلاغ تسهیلات 800 میلیون تومانی ساخت مسکن
مسکن

این نماینده مجلس افزود: این قبیل ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست­گذاری­ها به هیچ قابل قبول نیست. زیرا باعث ناامیدی مردم می‌شود. اگر مسئله­‌ای به صورت قانون مصوب شده، تعلل در ابلاغ آن به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و باید هر چه زودتر توسط دستگاه ذی‌ربط با آن اجرا شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نبود چنین مصوبه­ای به مراتب بهتر از آن است که مصوبه‌ای وجود داشته باشد، اما به هیچ عنوان به آن عمل نشود. مردم توقع دارند دولت به تعهداتش عمل کند. افزایش 250 میلیون تومانی تسهیلات ساخت مسکن و رسانه‌ای شدن آن در جامعه امر مثبتی است، اما امتناع بانک‌ها در پرداخت این وام اقدام نادرستی است که نتایج خوبی برای مجلس و دولت به همراه نخواهد داشت.

 

آریایی نژاد گفت: ابلاغ دیرهنگام وام 800 میلیون تومانی ساخت مسکن توسط بانک مرکزی عملاً باعث می­شود که مردم از آثار جانبی این تسهیلات ‍‌بی بهره مند بمانند، زیرا در طول مدتی که صرف ابلاغ و پرداخت آن می‌شود مولفه‌هایی همچون قیمت مصالح ساختمانی، هزینه کارگر و… تحت تأثیر تورم افزایش پیدا می­کند؛ بنابراین، هر چه دیرتر تسهیلات ساخت مسکن به دست مردم برسد، در واقع هزینه‌­ها بالاتر رفته و ارزش وام هم به مراتب کم‌تر می­شود.

 

عضو مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخیراً بانک­ها در این باره اعلام کرده‌اند که ناترازی دارند و نمی­توانند تکالیف قانونی­ خود در حوزه‌­های مختلفی مانند مسکن انجام دهند. اما از شواهد این طور برمی‌آید که آنها به لحاظ منابع مالی در مضیقه نیستند، بلکه آن­ها تمایلی به انجام تکالیف قانونی­ خود در حوزه­‌های مختلف از جمله مسکن ندارند.

 

وی در پایان گفت: باید در زمینه عدم همکاری شبکه بانکی در امور تکلیفی مانند مسکن، ازدواج و اشتغال به سمت ایجاد عدالت گام برداریم. موسسات مالی و بانک­ها با پول همین مردم کار می‎­کنند، لذا، خدمات­ آنها باید در راستای منافع مردم باشد. در حال حاضر فاصله­‌ها زیاد است و باید این تضادها را کم کنیم. نباید اجازه دهیم بانک­ها در حوزه­ه‌ای پرسود و دلالی سرمایه­‌گذاری کنند، اما در زمینه امور تکلیفی مانند مسکن، ازدواج و اشتغال کم کاری داشته باشند.

 

پایان پیام//

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *