Wp Header Logo 1672.png

به گزارش بازار به نقل از انجمن کاشی و سرامیک یزد، مرتضی صفدری زاده با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در یک دایره ۳۰ کیلومتری در محدوده شهرستان‌ میبد و محور اردکان و اشکذر تولید می‌شود گفت: بهره‌برداری از پایانه صادراتی کاشی و سرامیک نقش مؤثری در ثبات قیمت حمل دارد.

وی ادامه داد: احداث پایانه صادراتی برای این محدوده جهت انتقال کاشی و سرامیک تولید شده به مبادی ورودی و مرزها بسیار مورد نیاز بود و یک فرصت برای کاهش یا ثبات هزینه حمل دارد زیرا قیمت ریل از ابتدای سال تا انتهای سال یک نرخ ثابتی دارد.

صفدری‌زاده اظهار کرد: صنعت کاشی و سرامیک با دو واقعیت بیرونی و درونی مواجه است که متولیان صنعتی قدرتی برای تغییر شرایط بیرونی ندارند از جمله این شرایط ناترازی انرژی، ناترازی منابع بانکی، سرمایه در گردش و عدم توسعه به موقع بازارها تحت تاثیر دیپلماسی کشور از جمله عدم سویفت است.

وی افزود: در این شرایط نیاز است که شرایط داخلی و درون‌سازمانی صنعت کاشی و سرامیک را به روز کنیم و متناسب با شرایط موجود به ارتقا بهره‌وری، کاهش هزینه و قیمت تمام شده، بهبود کیفیت، مدیریت منابع انسانی، ارتقا ماشین آلات و … بپردازیم.

اجرای نظام واحد رتبه بندی در صنعت کاشی و سرامیک

رئیس انجمن کاشی و سرامیک یزد با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا نظام واحدی از رتبه‌بندی صنایع کاشی و سرامیک استقرار دهیم گفت: با توجه به اینکه تنوع کالایی در حوزه کاشی و سرامیک بالا است و قیمت‌ها نیز بسیار متنوع و زیاد است اجرای این نظام رتبه‌بندی ضروری است.

صفدری‌زاده عنوان کرد: به عنوان مثال یک کاشی ۶۰ درصد با قیمتی در رنج ۱۰۰ تا ۲۰۰ متغیر در بازار دیده می‌شود که شاید به واسطه تنوع کیفیت، عدم مدیریت مالی صحیح و حضور موثر در بازار است، اگر صنعت کاشی و سرامیک رقبای خود را نبیند و جهت ارتقا سطح مدیریتی و منابع انسانی جدی نشود رقبای ضعیف کل صنعت کاشی و سرامیک را به پرتگاه سوق می‌دهند و آن را به چالش می‌کشانند.

وی با بیان اینکه مدل ارزیابی efq تعریف شده یک مدل منعطف است بیان کرد: این مدل قصد ارائه مدل خاص یا برتری تصنعی ندارد بلکه به دنبال این هستیم که واحدهای در هر وضعیتی قرار دارند برای بهبود آن تلاش کنند.

وی گفت: مشروعیت بخشی و مقبولیت این طرح را در صنعت کاشی و سرامیک شاهد هستیم، از این دست طرح‌های efq و جایزه تعالی کمتر از ۲۵ درصد در جهان مورد استقبال قرار می‌گیرد اما این طرح در ایران با استقبال بالای ۵۰ درصدی صنعتگران همراه بوده است.

صفدری‌زاده عنوان کرد: این مقبولیت را به واسطه حضور شرکت‌های بزرگ شاهد هستیم چرا که مورد استقبال صنایعی از جمله کاشی و سرامیک تبریز، سینا، الوند و مرجان قرار گرفته و به آن توجه جدی وجود دارند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ نیاز به همراهی و مشارکت بخش‌های مختلف است گفت: مجموعه اتاق بازرگانی، صمت یزد و شهرک‌های صنعتی حمایت خوبی داشتند، پیش‌بینی شده است منابع برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری دوره برای سال اول ۱۰ میلیارد تومان باشد.

برپایی نمایشگاه کاشی و سرامیک در آبان ماه

رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران با اشاره به برپایی نمایشگاه کاشی و سرامیک در آبان ماه ادامه داد: در نمایشگاه آینده با رویکرد توسعه بازار دنبال می‌شود، از طریق سازمان توسعه تجارت و … باید به توسعه بازار همت کرد.

وی گفت: واحدهای خوب صنعتی حاشیه امنی برای فروش دارند، واحدهای دیگر متوسط و در کف جدول تولید باید خود را متعهد به تعالی و رشد بدانند.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *