Wp Header Logo 2062.png

رئیس انجمن صنفی تهیه کنندگان سینما گفت: گرامیداشت هفته ملی سینما منوط به رفع مشکلات صنفی سینمایی هاست.

*** برای حل مشکلات سینما همه صنوف پای کار بیایند

سید ضیاء هاشمی رئیس انجمن صنفی تهیه کنندگان سینما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گرامیداشت هفته ملی سینما را منوط به رفع مشکلات صنفی سینمایی‌ها دانست و گفت: هر زمان توانستیم امنیت سرمایه گذاری، امنیت شغلی و معیشت در سینما را تامین کنیم، می‌توانیم جشن ملی سینما هم برگزار کنیم. 

وی افزود: در حال حاضر سینما یک بزرگ‌تر ندارد که برای مشکلات اهالی سینما تلاش کند؛ بزرگان بیشتر با هم درگیر هستند. باید دولت حمایت کند و این سه امنیتی که پیش‌تر به آن اشاره شد در سینما برقرار شود. همه صنوف باید پای کار بیایند. با اینکه نمی‌توان همه مسئولیت‌ها را گردن دولت انداخت، اما واقعا این حمایت‌ها در حل مشکلات اهالی سینما مهم و ضروریست. 

این تهیه کننده درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در سینما اظهار داشت: یک رکن به اسم سالن در سینما وجود دارد که اگر این سالن باز باشد و مردم استقبال کنند یعنی فروش رونق گرفته است. این اتفاق در سال‌های اخیر افتاده، اما فروش تنها برای چند فیلم است و تاکنون نتوانستیم ادعا کنیم که تولید رونق گرفته است. 

وی یکی از دلایل از بین رفتن گونه‌های فیلم در سینما را محدودیت در موضوعات دانست و گفت: سینماگران ما اجازه ورود به خیلی از مسائل را ندارند. برخی از ژانر‌ها فراموش شده اند، اما برخی از موضوعات را هم نمی‌توان ساخت. باید دولت اعتماد کند و به سینماگران اجازه دهد تا فیلم‌های موثر بسازند.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *