Wp Header Logo 2111.png

سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز با اشاره به ضرورت حفظ منابع ارزی کشور از طریق ممنوعیت واردات کالا‌های لوکس و غیر ضروری، گفت: در حال حاضر اولویت نخست دولت و مجلس تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز است؛ بعد از این مورد حمایت از  کالا‌های داخلی در مرحله بعدی قرار دارد. پس از این دو اولویت ثبت سفارش و واردات برخی کالا‌های ضروری و مورد نیاز جامعه در اولویت سوم قوای مجریه و مقننه قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره واردات برخی کالا‌هایبیهوده مانند غذای حیوانات و میخ در دولت‌های قبل گفت: در هر دولتی این قبیل بد سلیقگی‌ها وجود دارد؛ لذا باید امیدوار و مراقب باشیم که چنین موضوعاتی در دولت جدید رخ ندهد.

وی همچنین درباره ممنوعیت واردات آیفون به کشور توضیح داد: دولت نباید برای واردات این کالا تامین ارز کند، زیرا واردات آیفون برای کشور اولویت ارزی ندارد. دولت می‌تواند تامین ارز این کالا را با استفاده از ارز افراد انجام دهد. علاوه بر این نکته دولت جدید می‌تواند موضوع واردات آیفون را با استفاده از افزایش تعرفه واردات مدیریت کند.

انتهای پیام//

The post دولت برای واردات آیفون تأمین ارز نکند first appeared on پایگاه خبری تحلیلی بازارنیوز.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *