Wp Header Logo 2594.png

به گزارش بازار، عده‎ ای از مدیران سینمایی گمان می‎کنند تنها با اکران فیلم‎های کمدی می‎توان گیشه را نجات داد. اما با نگاهی به فروش سینما در مهر، و قرار گرفتن «ببعی قهرمان» به عنوان دومین فیلم پرفروش این ماه، می‎توان نتیجه گرفت اگر اثری با کیفیت مناسب تولید شود و با مدیریت مناسب از لحاظ تعداد سانس، تعداد سالن و ساعت نمایش اکران شود، هم در گیشه موفق می‎شود و هم مخاطبان را با رده سنی مختلف به سینما بکشاند.

امسال هم مانند سال گذشته، در میان ۱۰ فیلم پرفروش مهر ۲ اثر در ژانر کودک و نوجوان دیده می‎شود که ۱۷ درصد فروش گیشه را به خود اختصاص داده است. در این ماه ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار مخاطب برای دیدن ۳۴ فیلم به سینما رفتند و نتیجه آن گیشه ۱۴۵ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومانی برای شروع فصل پاییز است.

علاوه بر فصل پاییز، سه ماه تابستان و تعطیلی مدارس، فرصت خوبی برای آوردن مخاطب کودک به سینما است که در سال جاری توجه مناسبی به آن نشد. در این فصل، تنها ۴ فیلم کودک و نوجوان روی پرده رفت و مجموع فروش ۷ میلیاردی را برای سه ماه رقم زد. این درحالی است که در ماه مهر، با نمایش ۲ فیلم، ۲۶ میلیارد تومان از ژانر کودک و نوجوان عاید گیشه شد. طبیعتا علاوه بر کیفیت آثار، نوع مهندسی در اکران می‎تواند تاثیر مستقیم بر فروش آثار بگذارد و به نظر می‌رسد سینماداران در فصل تابستان از مخاطب کودک غافل شدند و به فیلم‎های کمدی فرصت بهتری برای اکران دادند.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *