Wp Header Logo 2933.png

به گزارش «فردای اقتصاد»، علی بهرامی، شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو (کادک) در نخستین همایش قطعه‌سازان زنجیره تامین کرمان موتور با اشاره به گزارش تحلیلی عملکرد زنجیره تامین گفت: زنجیره تامین در کرمان موتور در ۱۷ استان و بیش از ۲ هزار قطعه (با لحاظ شماره فنی) دنبال که البته تعداد قطعه‌ها هر روز بیش‌تر می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های زنجیره تامین کرمان موتور گفت: کادک به دنبال زنجیره تامین با لحاظ ویژگی‌های متمایز همچون «تک سورس»، «درک کسب منافع اقتصادی طرفین»، «فرهنگ بهبود مستمر کیفی»، «سلامت تعامل تجاری فی‌مابین» و «اخلاق و معرفت‌کاری» است.

بهرامی از گردش ۲۰ همتی ارزش قرارداد کرمان موتور با زنجیره تامین خبر داد که به گفته وی در تمام سال‌های فعالیت بدون هیچ‌گونه شکایت، جریمه یا اهمال کاری از سوی طرف‌های قرارداد بوده است.

مدیرعامل کادک همچنین با اشاره به برنامه‌هایی در زمینه نیازمند بهبود زنجیره تامین گفت: ما مقوله Tiering (Fss) را به معنای اینکه فرآیندهای مهندسی را مطلوب کنیم، دنبال و با درنظر گرفتن بحث‌های اقتصادی، هزینه‌ها را در سطوح مختلف کاهش می‌دهیم.

به گفته بهرامی کادک سال آینده تدوین اساسنامه را به سمت تیرینگ به پیش خواهد برد.

وی همچنین از افزایش توان در ضعف تکنولوژی، ترمیم کمبود ظرفیت، رقابت‌پذیری و کاهش بی‌انگیزگی و رفع چالش نسل دوم به عنوان برنامه‌هایی در زمینه بهبود زنجیره تامین مطلوب یاد کرد.

بهرامی در بخش‌هایی از صحبت‌هایش تاکید کرد: متاسفانه برخی از قطعه‌سازان همچنان با همان تکنولوژی‌ها بر مبنای پراید و سمند در حال کار هستند و این درحالی است که اگر حرفی برای گفتن داریم باید در حوزه تکنولوژی با دانش روز هماهنگ شویم.

وی با اشاره به مسئله کمبود ظرفیت در مسئله زنجیره تامین گفت: در عمده بحث روش‌های تولید باید به تیراژهای درنظرگرفته توجه داشته باشیم. در مقوله رقابت‌پذیری متاسفانه هزینه قطعات داخلی ۴۰ تا ۴۵ درصد گران‌تر از قطعات چینی است که جا دارد تولیدکنندگان داخلی همچنان که در مهندسی مواد و ساخت به مقوله کاهش هزینه‌ها توجه می‌کنند، به مهندسی قیمت نیز ورود کنند.

بهرامی با تاکید اینکه ما موظف به تغییر هستیم، گفت: از مهمترین الزامات زنجیره تامین، اثر هوش مصنوعی (با عنوان اینکه زنجیره تامین بدون تجزیه و تحلیل امکان‌پذیر نیست) است.

وی همچنین به این مسئله که داده‌ها نقش حیاتی دارند، گفت: در مقوله زنجیره تامین شفافیت از غافلگیری در زنجیره تامین پیشگیری می‌کند. این در حالی است که براساس رویکرد فکری ما، هر داده فرصتی برای بهبود است.

مدیرعامل کادک درباره مزیت رقابتی نیز با بیان اینکه برای ماندن در رقابت باید سریع‌تر محصول جدید را عرضه کنیم، گفت: مهارت‌های دیجیتال را به عنوان یک رویکرد بسیار حیاتی در مقوله زنجیره تامین مدنظر قرار داریم.

وی همچنین از مباحث مربوط به برنامه‌های بهبود زنجیره تامین به مدیریت ریسک برای مانور تحولات ژئوپلتیکی، محیط زیست و منابع انسانی اشاره و در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: حال مردم ما با خودرو ایرانی خوب نیست، ما وظیفه داریم حال مردم را خوب کنیم.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *