Wp Header Logo 494.png

به گزارش بازار، امیرمحمود غفاری در نشست “تفکیک وزرات راه و شهرسازی؛ کارآمدی بیشتر یا چالش مضاعف” با تاکید بر این‌که برای تفکیک وزارتخانه باید یک مطالعه جامع داشته باشیم، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی یک زیرساخت حیاتی برای کشور است و همینطور نمی‌توانیم بگوییم ادغام یا تفکیک شود.

وی با تاکید بر این‌که در چنین کارهایی باید ابتدا ماموریت‌ها و وظایف مشخص شود بعد به‌دنبال ادغام یا تفکیک باشیم، افزود: این در حالی است که همیشه شیپور (سرنا) را از سر گشاد آن می‌زنیم.

وی با اشاره به این‌که حدود ۲ دهه در دولت بوده‌ام، یادآور شد: در جلسات دولت، ۴۰ نفر دور میز می‌نشینند و صندلی کم می‌آید.این ضعف در دولت مشهود است.

معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: وقتی دوربین داخل جلسه می‌آید همه دور میز می‌نشینند، اما وقتی بیرون می‌رود هیچکس سرجای خودش نیست.

غفاری تاکید کرد: در میز دولت باید حداکثر ۱۸ نفر باشند و لازم است آنرا کوچک کنیم.

وی با بیان این‌که در ستاد وزارت راه و شهرسازی نیز به‌راحتی می‌توانیم نصف سازمان‌ها را کنار بگذاریم، در راه‌های روستایی که حدود ۸ سال قبل به سازمان راهداری الحاق شد ۹۰۰ میلیارد تومان حکم برای یک بدهی ۳۰ میلیارد تومانی صادر شد. حالا بماند که این حکم چگونه صادر شده است. ۱۳ سال از ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می‌گذرد اگر قرار باشد این وزارتخانه تفکیک شود تکلیف نیروها و کارکنان چه می‌شود؟

وی اظهار کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود، تردید نداشته باشید که هر کسی وزیر شود درخواست نیروی انسانی و تجهیزات را برای وزارتخانه جدید دارد.

عدم تمرکز ‌به‌دلیل عریض و طویل بودن وزارتخانه، تفاوت اهداف و راهبردهای دو بخش، عدم ارتباط، پیوستگی، همبستگی و تجانس وظایف و مسئولیت‌های ادغامی، ضرورت تمرکز بر بخش مسکن و هدایت بخش مهمی از منابع راهسازی کشور به سمت مسکن از جمله مواردی بود که معاون سابق برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی از آنها به‌عنوان محورهای اصلی موافقت با تفکیک یاد کرد.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *