Wp Header Logo 1463.png

امید محمدی؛ بازار: به تازگی حسن قره‌ئی، قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول خبر از ارتقا کلاس محصولات ایران خودرو براساس دسته بندی خودروها و براساس اندازه، نوع بدنه، کاربرد و ویژگی‌ های کلی آن ‌ها داده است؛ این دسته بندی به خریداران کمک کرده تا محصول انتخابی خود را براساس نیازهایشان مقایسه کنند. این نگرش نشان می دهد که گروه صنعتی ایران خودرو برای توسعه سبد محصولات خود توام با ارتقا کیفیت را در بازارسنجی، نظر مشتریان و توجه به شیوه بازاریابی خودروسازان بزرگ در دنیا دارد. ایران خودرو با این استراتژی می تواند نیاز مشتریان به محصولات جدید را براساس دسته بندی و کاربری رفع کند.

تیم مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو بر تولید خودروهای کلاس B یا همان خودروهای کوچک شهری و همچنین کلاس C یعنی خودروهای خانوادگی کوچک تمرکز بیشتری خواهند داشت

ارتقا سبد محصولات ایران خودرو چگونه است؟

ارتقا سبد محصولات براساس فرآیند کاربرد، قابلیت ها، قیمت، نیاز مشتری، شرایط بازار، رقبا، قوانین و الزامات استانداردی توام با استراتژی خودروساز ایجاد می شود. خودروسازان این مسیر را مستقل از نیاز مشتریان، شرایط بازار، توانمندی قطعه سازان و هزینه های تولید طی نمی کنند. عدم دقت به هریک از پارامترهای مذکور می تواند در سرنوشت یک یا چند محصول تاثیر جدی داشته باشد.

در توسعه سبد محصولات آنچه که بیشتر از هر چیزی باید مورد توجه باشد، کلاس بندی خودروها است. در کلاس ‌بندی، خودروها بر اساس معیارهایی مثل طول، حجم موتور، فضای داخلی، یا هدف استفاده (شهری، خانوادگی، لوکس و غیره) تقسیم می شوند. از همین رو گروه صنعتی ایران خودرو تمرکز خود را منوط به توسعه سبدمحصولات کرده است. براساس آنچه که به تازگی مدیر ارشد ایران‌خودرو اعلام کرده است؛ تیم مدیریت جدید بر تولید خودروهای کلاس B یا همان خودروهای کوچک شهری و همچنین کلاس C یعنی خودروهای خانوادگی کوچک متمرکز خواهند شد.

قره‌ئی، قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول در تکمیل این خبر، اظهار داشته؛ «محصولات ایران‌خودرو همواره در کلاس C از رقبای خود جلوتر بودند، اما به دلیل برخی کوتاهی‌ها، هم ‌اکنون «تارا» در بازار در جایگاهی پایین ‌تر از «شاهین پلاس» قرار گرفته است، لذا مدیریت جدید برنامه دارد تا با ایجاد تغییراتی در نیروی محرکه تارا، این نقیصه را برطرف کند تا این محصول در بخش غالب این کلاس قرار گیرد. عرضه محصولات کلاس C ایران‌خودرو تا سال ۱۴۰۵ در ابعاد خودرو تویوتا کرولا، یکی از اهداف مدیریت جدید ایران‌خودرو است.»

بررسی های بازار نشان می دهد که مشتریان خودرو در بازار داخل کشور مانند سایر بازارهای بین المللی ابتدا به محصولات کراس اوور سپس خودروهای سدان جمع جور(مانند تویوتا کرولا) تمایل بیشتری دارند. با در نظر گرفتن بحران «ناترازی» سوخت در کشور، تولید این محصولات و استراتژی جدید آبی پوشان جاده مخصوص برای عرضه چنین خودرویی می تواند کمک بسزایی در کاهش مصرف سوخت داشته باشد.

مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو فقط توسعه سبد محصولات را منوط به تنوع بخشی سگمنت و کلاس خودروها نکرده است، بلکه هدف تنوع سبد سوختی را نیز در دستور کار خود دارند. اگر مدیران ارشد این واحد بزرگ خودروسازی محصولات جدید خود در سگمنت و کلاس های مختلف را با پیشرانه های هیبریدی و الکتریکی راهی بازار کنند، رقابت برای برخی از خودروسازان چینی در کشور را نسبت به گذشته سخت تر خواهند کرد.

کیفیت و محصولات در ایران خودرو توسعه می یابد| نظارت بیشتر آبی پوشان به خرید خارج

برنامه ریزی مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو برای رفع ۱۶ ایراد در سه خودرو ری را، تارا و دنا بیانگر توسعه کیفیت در زنجیره تامین و کمک به رشد قطعه سازان با محوریت جلب رضایت مشتریان است

ارتقا پلتفرم ری را و تارا در دستور کار

قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول به تازگی با اشاره به ایرادات برخی از محصولات این گروه صنعتی، گفته است؛ پلتفرمی که خودرو «ری‌را» روی آن تولید می‌شود، ارتقاء خواهد یافت. همچنین ۱۶ ایراد در محصولات «تارا»، «دنا» و به ‌ویژه «ری‌را» شناسایی و برای رفع آن ها برنامه‌ریزی شده است.

پلتفرم را می توان ساختار و شالوده اصلی یک خودرو معرفی کرد، پلتفرم یا بن سازه متشکل از شاسی، موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و فرمان، اکسل ها، سیستم سوخت رسانی و اگزوز، چرخ ها و سیستم های برقی است. از سال ۲۰۱۹ در صنعت خودرو دنیا خودروسازان هر سال که اقدام به ارتقا پلتفرم می کردند، حدود ۱۰ درصد توان خود را معطوف به توسعه پلتفرم الکتریکال خودرو(سیستم برق) می کردند. اما در سال میلادی جاری نرخ این ارتقا به ۶۰ درصد در توسعه پلتفرم الکتریکال رسیده است؛ باتوجه به اینکه بخش خصوصی مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو را در دست گرفته، می توان انتظار داشت که علاوه بر رفع ایرادات مکانیکی، در طرح ارتقا پلتفرم ری را، سیستم های الکتریکال آن نیز توسعه یابد.

برنامه ریزی مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو برای رفع ۱۶ ایراد در سه خودرو ری را، تارا و دنا بیانگر توسعه کیفیت در زنجیره تامین و کمک به رشد قطعه سازان با محوریت جلب رضایت مشتریان است. لازم به ذکر است که در مدیریت دولتی آبی پوشان برنامه های ارتقا کیفیت و رفع ایرادات محصولات تولیدی مانند برنامه های اخیر دنبال نمی شد.

مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو در برنامه کوتاه مدت خود جهت جلب رضایت مشتریان برنامه نظارت بیشتر به خریدهای خارجی را با هدف ارتقا گارانتی قطعات و تولید باکیفیت محصولات را دنبال می کند

نظارت بر خرید قطعات خارجی

خودروسازان و قطعه سازان در نقاط مختلف دنیا جهت تامین فناوری ارزان قیمت، مواداولیه با کیفیت، کاهش هزینه های تولید یا مدیریت ریسک اقدام به خرید و تامین قطعات مورد نیاز خود از بازارهای دیگر می کنند. به بیانی بهتر زنجیره تامین جهانی برای رفع سریع نیاز خودروسازان در سراسر دنیا شکل گرفته است. باتوجه به جبر تحریم های ظالمانه علیه کشور و فقدان وجود برخی از فناوری ها برای ساخت قطعات الکترونیکی مورد نیاز خودروسازان در کشور، تولیدکنندگان خودرو و قطعه سازان مجبور به واردات هستند.

از همین رو مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو برنامه نظارت بیشتر به خریدهای خارجی را با هدف ارتقا گارانتی قطعات و تولید باکیفیت محصولات را دنبال می کند. این برنامه مهم در کوتاه مدت می تواند تاثیر بسزایی در جلب رضایت مشتریان ایجاد کند.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *