جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: باید با استفاده از فناوریهای نوین، ترافیک و تخلفات را کنترل کنیم و در مورد دوربینهای ثبت تخلف دستی نیز در کل شهرهای کشور حدود ۱۰۰ دوربین سالم داریم و این جوابگو نیست.
به گزارش ایسنا، سردار حسن مؤمنی در همایش مشترک معاونین عمرانی استانداریها و شهرداران کلان شهرها با بیان اینکه خسارت ناشی از تصادفات ۷ تا ۸ درصد تولید ناخالص ملی است، اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار نفر سالانه جان خود را از دست میدهند و حدود ۴۰۰ هزار نفر هم معلول میشود. بیشترین جانباختگانمان در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سال است و باید آن را کنترل کنیم. در سال ۱۴۰۳.۳ درصد کمتر از سال قبل با کاهش جان باختن روبهرو بودیم و این روند کاهشی است و جای خوشنودی دارد.
وی ادامه داد: با این حال از اسفند ماه ۱۴۰۳ شاهد روند افزایش تصادفات بودیم و در فروردین ماه شاهد افزایش ۶ درصدی آمار بودیم که این آمار خوب نیست. اگر نتوانیم روند تصادفات را کنترل کنیم، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود. امیدوارم که بتوانیم جلوی این تصادفات را بگیریم؛ حتما باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. تاکنون اقدامات موثری انجام شده و امیدواریم در وضعیت بهتری هم قرار بگیریم. در درون شهرها تصادفاتمان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است و باید آن را کنترل کنیم.
جانشین پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در بحث نقاط حادثهخیز در درون شهرهای کشور ۸۰۰ نقطه شناسایی شده است؛ با رفع هر نقطه حادثهخیزی تلفات آن نقطه کاهش چشمگیر خواهد داشت. استفاده سامانههای هوشمند و کنترل تخلفات نیز بسیار مهم است و در این خصوص کمبود داریم؛ باید فکری برای بهبود این فاکتور داشته باشیم و با استفاده از فناوریهای نوین، ترافیک و تخلفات را کنترل کنیم و ملاحظات رعایت شود.
سردار مومنی در خصوص دوربینهای ثبت تخلف دستی در کل شهرهای کشور گفت: حدود ۱۰۰ دوربین سالم داریم و این جوابگو نیست؛ در کل تهران تعداد زیادی دوربینهای تخلف داریم که برخی از آنها از کار افتادهاند. این نگران کننده است و ابزاری برای کنترل نداریم و خواهشمند هستیم نسبت به این مسئله هم توجه ویژه وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد پنلهای خورشیدی برای چهارراههای مهم کشور بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: قطعی برق نباید منجر به بینظمی شود. در بحث ساماندهی تابلوها مدیریت صورت بگیرد. به صورت منظم شورای ترافیک شهرها، شورای ایمنی و شورای راهبری استانها باید برگزار شود و نظم و انضباط شهری در دستور کار قرار گیرد.
مومنی در پایان عنوان کرد: اولین تجربه دولت در اربعین پیش رو است؛ بحث اعزام زائرین با اتوبوسهای درون شهری را داریم که باید جلوی آن گرفته شود. انتظار داریم نگذارید با اتوبوسهای درون شهری اعزام شوند چرا که این اتوبوسها برای استفاده برون شهری مناسب نخواهند بود.
source