Wp Header Logo 146.png

به گزارش بازار، رضا پارسا عبدی اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی با توجه به گستردگی قطعات خودرو در این شهر به مردم خدمت‌رسانی می کنند و ۳۳ عمده فروش نیز قطعات و لوازم یدکی انواع خودروها را در اختیار این واحدهای صنفی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: با وجود حدود یکصدهزار قطعه لوازم و قطعات یدکی خودرو، گستردگی کار بسیار زیاد است که این تنوع و گستره قابل مقایسه با هیچ واحد صنفی دیگر نیست، به همین دلیل تعداد تولیدکنندگان این لوازم نیز زیاد است.

وی افزود: البته برای اینکه کار عمده‌فروشان و فروشندگان در این بخش با مشکل مواجه نشود و از تخلفات جلوگیری شود، خرده‌فروشان پس از خرید قطعات و لوازم یدکی باید این خرید را در سامانه تایید کالاهای خریداری شده ثبت کنند تا همان میزان کالای خریداری شده از انبار عمده‌فروشان خارج شود.

رئیس اتحادیه صنف قطعات و لوازم یدکی خودرو اتاق اصناف مرکز گیلان بیان کرد: متاسفانه اکثر خرده‌فروشان نسبت به این امر آگاهی ندارند و یا امکانات انجام آن را ندارند زیرا فروشندگانی که در بخش ها و روستاها هستند، به طور معمول این کار را انجام نمی‌دهند.

پارسا عبدی خاطرنشان کرد: عدم ثبت فروش در سامانه جامع تجارت توسط تولیدکننده، مشکلاتی را برای عمده فروشان ایجاد کرده که امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت با اتاق اصناف مرکز گیلان، این مشکل برطرف شود.

وی اظهار کرد: البته با تعامل با عمده فروشان و برطرف کردن مشکلات آنان، جلوی ورود کالاهای قاچاق و بی کیفیت در این صنف نیز گرفته می شود زیرا عمده فروشان کالاهای خود را از تولیدکنندگان ایرانی که اکثر آنان برند و شناخته شده و از کیفیت مناسبی برخودار هستند، تهیه می کنند.

وی افزود: به هر حال ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که بهترین و با کیفیت‌ترین کالاها در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و از سوی دیگر تلاش کنیم با حفظ عمده فروشان و گردش سرمایه آنان در گیلان، خرده فروشان لوازم موردنیاز خود را از استانهای دیگر تهیه نکنند.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *