Wp Header Logo 2194.png

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل با تاکید بر اینکه از ابتدای طوفان الاقصی رژیم اشغالگر صهیونیستی، اروپا و آمریکا بدترین بی‌آبرویی و افتضاح را متحمل شدند، اظهار کرد: کاری که رژیم جعلی صهیونیستی هفته گذشته در لبنان انجام داد، بدترین ضربه به حیثیت این سه قطب شرارت در دنیا بود.

وی افزود: اگر برای طوفان الاقصی و برای جبهه مقاومت جز این افتضاحات هیچ اثری مترتب نشود، به واقع کافی است و ارزش دارد؛ چرا که این سه قطب شرارت صورت تمام جنایت‌کاران بزرگ تاریخ را سفید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: حادثه لبنان چهره شوم و خبیث رژیم اشغالگر صهیونیستی را هرچه بیشتر آشکار ساخت و معلوم شد که این رژیم سفاک به هیچ قانون، حرمت و شرفی احترام قائل نیست و بلکه از پشتیبانی بسیار قوی در هتک حرمت قوانین بین‌المللی برخوردار است و حتی برای بقای خود حاضر است همه اهل دنیا را با فجیع‌ترین شکل به قتل برساند.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور کامل حاکمیت‌های ملی را نقض می‌کند و هیچ ابایی و ترسی از آن ندارد؛ چون به حق وتو آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد اطمینان دارد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: زمانی که آمریکا اعلام کرد، دولت‌ها و ملت‌ها باید از این پس از حاکمیت ملی خداحافظی کنند و دنیا مثل قطاری است که ما مسیر آن را تعیین می‌کنیم، کسی باور نمی‌کرد که آنها ایده خود را در بدترین شکل و با کشتار هزاران انسان بی‌گناه عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورود آمریکا به عراق نقض حاکمیت ملی عراق بود، چنان که حمله به لیبی، حمله به یمن و حمله به سوریه نیز نقض حاکمیت ملی آن کشورها بود؛ حتی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نقض حاکمیت ملی ایران بود و حادثه هفته گذشته در لبنان بالاترین نوع نقض حاکمیت ملی بود؛ چون صهیونیست‌ها درون خاک یک کشور حمله کورکورانه‌ای علیه نیروهای حزب‌الله و هم عموم مردم لبنان انجام دادند.

امام‌جمعه اردبیل اضافه کرد: هر روز که می‌گذرد رژیم صهیونیستی هرچه بیشتر آبروی آمریکا و اروپا را می‌ریزد، چون همه جنایت‌های این جرثومه فساد به پای آمریکا و اروپا هم نوشته می‌شود؛ زیرا صهیونیست‌ها با حمایت آنها روی پای خود ایستادند.

وی گفت: با وجود همه جنایت‌هایی که صهیونیست‌هاا انجام می‌دهند، آمریکا دیروز اعلام کرد که به طور کامل از دولت جعلی اسرائیل در برابر مخالفانش حمایت می‌کند و تا این لحظه حاضر نشده اقدام تروریستی آنها در لبنان و یا ترور شهید هنیه در خاک ایران را محکوم کند و این شنیع‌ترین ضربه بر پیکره حقوق بشر، استقلال دولت‌ها و ملت‌ها است.

صهیونیست‌ها جهان را به سمت استفاده از علم و فناوری در جنگ سوق دادند

آیت‌الله عاملی تشریح کرد: حادثه لبنان ثابت کرد که از این پس پیشرفت‌های علمی و فناورانه در جنگ‌ها حرف نخست و حرف اصلی را خواهد زد و منطقه به تدریج از سلاح‌های سنتی خارج و به طرف سلاح‌های جدید از نوع هوش مصنوعی، حمله سایبری و سامانه‌های خاص الکترونیکی خواهد رفت که تازه این اول ماجرا است و در آینده انواع جنگ‌های جدید بیشتر از این خودش را نشان خواهد داد.

وی افزود: دشمن در آینده ممکن است درون تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی نفوذ کند و از آن روش ضربه وارد کند و باید تصور شود که اگر این حمله با به‌کارگیری گوشی‌های ویژند (برند) آیفون صورت می‌گرفت، چقدر انسان بی گناه کشته می‌شد.

امام‌جمعه اردبیل بیان کرد: اگر یکی از آن پیجوها (پیجر) در داخل هواپیماها و یا در هنگام پرواز منفجر می شد، فاجعه وحشتناکی رخ می‌داد که البته رژیم اشغالگر صهیونیستی از چنین جنایت‌هایی هیچ ابایی ندارد.

وی تصریح کرد: در این ماجرا ثابت شد که ما باید برتری علمی در صنایع نظامی و دفاعی داشته باشیم و دانشگاه‌ها آستین بالا بزنند و دولت هم از مهاجرت نخبه‌ها به جد جلوگیری کند که در این زمینه وزارت دفاع نقش بسیار خطیری دارد.

آیت‌الله عاملی عنوان کرد: از این پس اطمینانی به هیچ وسیله الکترونیکی نیست و انواع تلفن، تلویزیون، گوشی همراه، تب‌لت، لپ‌تاپ و دورنما می‌تواند به آلت قتاله یا وسیله جاسوسی تبدیل شود.

حادثه لبنان نتیجه حاکمیت اراذل و اوباش و دفن شرف و اخلاق بود

وی با اشاره به اینکه شرف، اخلاق و مروت دفن شده است، بیان کرد: این نتیجه حاکمیت اوباش، اوغاد و اراذل بر دنیاست؛ چنان که اهل تحقیق و تحلیل می‌گویند این فاجعه نتیجه کمک و دستور آمریکاست که به آنها فناوری را داده و هم خودش زمان اجرا را تعیین کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکا راضی نبود که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی یوآو گالانت وزیر دفاع را تغییر دهد ولی نتانیاهو زیر بار نمی‌رفت و اصرار بر رفتن او دارد و از همین رو آمریکا چنین فاجعه‌ای را رقم زد تا نتانیاهو را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.

وی بیان کرد: چندی است که ناو هواپیمابر روزولت که پس از ترور شهید هنیه وارد منطقه شده بود، از خاورمیانه خارج شده است و هیچ‌کس علت آن را نمی‌داند؛ زیرا جنگ و تنش شدیدتر شده و به طور طبیعی چنین کاری نباید انجام می‌شد و حالا مشخص شد که چرا این ناو بزرگ از منطقه خارج شده است؛ چون آمریکا مجرم اصلی در این فاجعه است و ممکن بود ۶ هزار نفر کشته شوند و از این ترسیدند که پس از چنین فاجعه‌ای جنگی فراگیر منطقه را بگیرد و از همین رو از خاورمیانه دور شد.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: پس از حادثه شنیع لبنان در کانال‌های صهیونیستی به ویژه کانال ۱۴ اسرائیل که متعلق به نتانیاهو است، جشن مفصلی گرفتند؛ یعنی برای بدترین کار تروریستی جشن گرفتند و همه ژنرال‌ها و رجال سیاسی آنها در این جشن قدرت اسرائیل را مدح می‌کنند.

وی عنوان کرد: “غادی طاوب” یکی از اشرار درجه یک که جزو احزاب دست راستی اسرائیل است گفت ما کاری کردیم که نسل لبنانی‌ها قطع شود و به نوعی اشاره داشت که به احتمالی مواد عقیم کننده در مواد منفجره وجود داشته است و یا اینکه اشاره به نوع زخم بدن مردم داشت که جنایتی استثنایی و هم نهایت اهانت و بی‌حیایی است.

امام‌جمعه اردبیل با طرح این پرسش که آیا چنین اهانتی سران کشورهای اسلامی و عربی را بیدار نمی‌کند، افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی در حق مسلمان‌ها به هر جنایتی دست می‌زند، چنان که پیش‌تر هم اردنی‌ها را با آب آلوده مسموم کرده بود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در این جنایت بزرگ از نظر فنی و نفوذ موفق شدند ولی از جنبه اخلاق، شرف و حتی امنیت باختند چون انتقام حتمی است و این بار حزب‌الله می‌تواند قاعده مرسوم جنگی را رعایت نکند، چنان که آنها نیز رعایت نکردند و از همه خط قرمزها گذشتند و عده زیادی در این جنایت چشم خود را از دست دادند.

خواب صهیونیست‌ها تعبیر نخواهد شد

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه صلابت سید حسن نصرالله در خطابه روز گذشته نتیجه خوبی داد، اظهار کرد: آمریکا به محض پایان سخنرانی اعلام کرد که جنگ از غزه فراتر نخواهد رفت و صهیونیست‌ها به لبنان ورود نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله اعلام کرد که صهیونیست‌هایی فراری از شمال سرزمین‌های اشغالی هرگز به شهرک‌ها بر نخواهند گشت، مگر اینکه جنگ در غزه تمام شود و صهیونیست‌ها از غزه بیرون بروند که این سخن برای نتانیاهو بسیار سنگین بود؛ چون در غزه دستاورد ندارند و می‌خواهند اعاده اسکان آوارگان صهیونیست‌ را برای خود دستاورد کند و از سوی دیگر با فرار شهرک‌نشین‌ها هزینه بسیار سنگینی برای دولت صهیونیستی ایجاد شده و اداره آنها برایشان کمرشکن است.

امام‌جمعه اردبیل گفت: با صلابت حزب‌الله، آمریکا به صهیونیست‌ها پیشنهاد داد که برای پایان یافتن حمله‌ها مرز لبنان و اسرائیل تغییر پیدا کند و آنها اراضی اشغالی را به لبنان برگردانند که این نشان می‌دهد زبان آمریکا و اسرائیل فقط قدرت و قوه قهریه است و از سویی این پیشنهاد آمریکا جایگاه بسیار بزرگی برای حزب الله در میان ملت لبنان درست کرد.

وی افزود: برخی می‌گویند هدف صهیونیست‌ها از حمله تروریستی به لبنان و ترور شهید هنیه در ایران شعله‌ور ساختن یک جنگ بزرگ در منطقه بود تا ضمن جنگ فراگیر از مهلکه جان سالم به‌در ببرند، ولی این جنگ اتفاق نخواهد افتاد و خواب رژیم اشغالگر صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، هرچند آنها تنها برای افساد تلاش خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۶۴ سوره مائده بیان کرد: پس از این همه جنایت صهیونیست‌ها خداوند تکلیف مسلمان‌ها را بر اساس آیه ۱۰۴ سوره نساء این گونه تبیین فرموده است که دشمن را رها نکنید و او را دنبال کنید، سست نشوید و اگر ضربه دیدید، آنها نیز ضربه دیدند؛ با این تفاوت که شما به رحمت خداوند امید دارید ولی آنها امید به خداوند ندارند.

جنگ تحمیلی و حمله صدام به کویت با چراغ سبز آمریکا بود

وی در ادامه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و آرزوی علو درجه برای شهدا بیان کرد: ۲۲۰ هزار نفر از بهترین جوانان این کشور را در جنگ تحمیلی از دست دادیم و کشور از نعمت وجود آنها محروم شد؛ هزینه بسیار سنگینی برای عزت و اقتدار کشور پرداخت کردیم و اکنون با شهدا پیمان می‌بندیم که پرچم آنها را که پرچم عزت و اقتدار ایران عزیز است، زمین نگذاریم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: سیاست‌مداران باید توجه کنند که سبب اصلی چنین فاجعه‌ای آمریکا بود، چنان که یک روز پس از ورود وزیر دفاع وقت ایالات متحده به عراق جنگ تحمیلی آغاز شد و حتی می‌توان اذعان کرد که حمله صدام به کویت هم با چراغ سبز و بلکه با دستور آنها انجام شد.

وی اضافه کرد: صدام در ملاقاتی با سفیر آمریکا در عراق گفت که قصد دارد کویت را اشغال کند و طرف آمریکایی به او در پاسخ گفت که آنها در اختلاف بین کشورهای عربی دخالت نمی‌کنند و باید اختلافاشان را بین خودشان حل کنند و با این موضع‌گیری در عمل برای حمله به کویت از سوی صدام به طور کامل چراغ سبز نشان دادند.

لزوم تهاتر نفت برای تکمیل پروژه‌های منطقه مغان

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به تصادف‌های اخیر در جاده مغان تصریح کرد: جاده مغان دوباره فاجعه آفرید و در عرض یک ماه چند خانواده داغدار شدند؛ به طوری که از یک خانواده چهار نفر فوت شدند و یک طفل بدون خانواده ماند.

وی عنوان کرد: اگر طلب پیمانکاران داده نشود، امیدی به پیشرفت کار نباشد، برای ما بسیار سخت است، در حالی که یک پیمانکار خارجی با سابقه و مقتدر می‌گوید اگر نفت به او داده شود، پروژه جاده و راه‌آهن مغان، انتقال آب شرب از خزر ، جاده ارتباطی جنوب استان و هم هزاران مسکن ملی را بدون پول و تنها با تحویل نفت در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: دولت ایران در گذشته با نفت پیمانکاران را در پروژه‌های بسیار بزرگ فعال کرده بود که بعدها ممنوع شد؛ حال اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوباره اجازه فروش نفت را به صورت موردی از رئیس جمهور بگیرند، امکان تکمیل همه این پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

وی گفت: اگر با فروش نفت موافقت نمی‌شود، دست‌کم تامین هزینه ساخت ۱۸۰ کیلومتر جاده استاندارد آن چنان برای دولت سخت نخواهد بود؛ استان اردبیل بالاترین رای را به مسعود پزشکیان داده است و به طور طبیعی انتظار خاصی از ایشان می‌رود.

امام‌جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه همه شهرهای مرزی استان از جمله گرمی، مشگین‌شهر، نمین، پارس‌آباد و اصلاندوز حق دارند از مزیت‌های منطقه آزاد برخوردار باشند، افزود: ۶ هزار هکتار زمین منطقه اصلاندوز را که منطقه آزاد ارس می‌خواست تصرف کند، باید به منطقه آزاد استان ملحق شود.

وی اظهار کرد: ۸۰ هکتار زمین تا کنون در بیله‌سوار تملک شده، در حالی که هزاران هکتار دیگر نیز لازم است و بنابر این باید منطقه آزاد به طرف پارس‌آباد و گرمی توسعه یابد، این نکته‌ها به طور حتم باید مد نظر نمایندگان مجلس، مدیریت ارشد استان و مسئولان کشوری مناطق آزاد قرار بگیرد.

آیت‌الله عاملی در ادامه سالروز ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) را گرامی‌داشت و اظهار کرد: تبریک چنین مناسبتی به معنای این است که از خداوند می‌خواهیم برکتی از این ولادت به مردم برسد اما وصول برکت با لفظ که اضعف الوجودات است، مقدور نیست؛ باید آستین بالا زد و سنخیت درست کرد.

وی افزود: رسول خدا (ص) در ۴۰ سال یک دروغ نگفت و به محمد امین مشهور گشت که ما نیز امروز تصمیم بگیریم در صدق و امانت‌داری به آن حضرت شباهت برسانیم؛ خدای متعال قلب پیامبر (ص) را آنقدر از علم پر کرد که از عرش بالاتر شد؛ خداوند این علم را به خاطر امت به رسول خدا (ص) داد و اکنون این پرسش مطرح است که آیا از این علم و از سنت نبوی بهره برده‌ایم.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *