Wp Header Logo 2243.png

آیین گشایش نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان صبح امروز با حضور هنرمندان و کودکان و نوجوانان برگزار شد.

آغاز به کار جشنواره تئاتر کانون پرورش فکری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در مراسم گشایش این جشنواره اظهار کرد: بخش ملی این جشنواره بعد از هفت سال وقفه برگزار می‌شود و این اتفاق خوبی است. هفته گذشته جشنواره ملی سرود را برگزار کردیم و این هفته جشنواره نمایش را داریم و این نشان می‌دهد موج جدیدی از فعالیت‌های هنری و فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان شکل گرفته آن‌چه این روز‌ها در جشنواره می‌بینیم دستاورد مربیان کانون است.

فرهاد فلاح اضافه کرد: این جشنواره حاصل کار یک سال نیست شاید یک مربی ۱۰ سال تلاش کرده تا امروز این نتیجه را در صحنه مرکز تولید تئاتر ببینیم. اگرحمایت‌های مدیرعامل کانون از بحث تئاتر نبود وضعیت تئاتر کودک و نوجوان کانون و حتی کشور این نبود. از ایشان تشکر می‌کنم.

فلاح در پایان عنوان کرد: طرح جدیدی از عروسک دارا و سارا در این جشنواره متولد می‌شود و فضای جدیدی را از فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهیم دید.

نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان تا روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

همچنین کارگاه آموزشی نمایش خلاق ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت ۳ روز با حضور «اِرکان اویانیک سوی» Erkan Uyaniksoy کارگردان تئاتر از اسیتژ کشور ترکیه برگزار می‌شود.

این کارگاه‌های آموزشی با نگاهی تخصصی به تئاتر کودک و نوجوان با موضوع «نمایش خلاق در تئاتر» روز‌های ۲۸ و ۳۰ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۲ و روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

اِرکان اویانیک سوی Erkan Uyaniksoy دارای دو لیسانس بازیگری و تاریخ و تئوری تئاتر از دانشگاه آنکارا، فوق لیسانس بازیگری و درام‌نویسی از دانشگاه Jacques Lecoq Ecole Commedia School کشور دانمارک و درجه Master of Fine Arts در رشته تئاتر از دانشگاه آنکارا است.

این کارگاه آموزشی برای مربیان و کارشناسان کانون از ۳۱ استان کشور در دو گروه ۱۵ نفره طی سه روز برگزار خواهد شد و در پایان این کارگاه آموزشی، گواهی آموزشی از سوی مرکز ملی اسیتژ ایران اهدا می‌شود.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *