Wp Header Logo 2255.png

به گزارش رکنا از اصفهان؛ ویژه برنامه معرفی برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حضو جمعی از مدیران و اصحاب رسانه به میزبانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان برگزار شد.

سرهنگ رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: در راستای بیان رشادت ایثارگران اصفهان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع یک مجموعه در سه فاز طراحی شده که در حال حاضر فاز اول به مساحت ۸ هزار متر مربع شامل محوطه روباز سالن نمایش چند منظوره با ظرفیت ۴۵۰ نفر سالن های نمایش چند بعدی، گالری آثار، اسناد دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی و عمومی، مرکز تولید و ارائه محتوا و فضاهای جانبی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در دست تکمیل است.

رضاییوی ادامه داد: هفته دفاع مقدس امسال به سال‌های قبل تمایز هایی دارد که اولین تمایز آن برگزاری کنگره ۲۴۰۰۰ شهید در استان اصفهان است. همچنین تقریبا در شش سال گذشته هفته دفاع مقدس در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین و اهل بیت بود اما امسال به دلیل مصادف شدن با هفته وحدت برنامه‌ریزی‌هایی در ستادهای هفته دفاع مقدس در سراسر استان در راستای برگزاری جشن شادی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: به مناسبت هفته وحدت ما یک بار دیگر باید برای مردم و مخاطبین راهبردی را که حضرت امام مشخص کردند را که مقابله با تهاجم با وحدت بود را خواهیم داشت که در آن حتی مردم اهل تسنن نیز در جنگ حاضر شدند و به مناسبت هفته وحدت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس به این موضوع هم در برنامه ریزی ها پرداخته شده است.

انصاری پورهمچنین محمد انصاری پور سرپرست بنیاد شهید استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه نتایج و برکات جنگ هنوز ادامه دارد، افزود: در هفته دفاع مقدس ۵۰ برنامه فرهنگی در کشور قرار است اجرا شود، از این برنامه‌ها شامل نمایشگاه‌ها، مسابقات ورزشی و محفل‌های ادبی در سراسر کشور قرار است. همچنین یک برنامه خاصی به صورت ملی پنج مهر به عنوان مهمانی لاله ها که در ۱۴۲ گلستان شهدا برگزار می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید اصفهان با اشاره به اینکه مهمانی لاله‌ها در اصفهان نیز برگزار می‌سود ادامه داد: این برنامه عصر روز پنجشنبه که از ساعت 16 در گلستان شهدا اصفهان شروع خواهد شد. همچنین در این هفته از شش مستند تلویزیونی به عنوان لبخند گرگ خاطرات طنز رزمندگان به همراه ۲۰۰ آهنگ رونمایی می‌شود.

انصاری پور با اشاره به پیگیری بحث تاریخ شفاهی در بنیاد شهید گفت: در این راستا بحث جمع آوری تاریخ از والدین محترم شهدا پیگیری می‌شود که قرار است ۵۰۰ اثر آن در ایام هفته دفاع مقدس رونمایی شود تا پایان سال به هزار اثر افزایش پیدا کند. همچنین بحث تولید مستند داستانی تحت عنوان حریم مهر ورزی مربوط به یکی جانبازان ۷۰%‌ درصد پیگری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید در این ایام بالای ۱۴ هزار سرکشی از خانواده شهدا انجام داده است. همچنین اجرای ۵ نمایش خیابانی در ۵ نقطه شهرستان اصفهان برگزار می‌شود. در این ایام کنگره ۲۴ شهید استان اصفهان نیز عملیاتی می‌شود.

نوریهمچنین امیر صمد نوری فرمانده اجا در اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این آئین اظهار کرد: ما وقتی که صفحات تاریخ ایران اسلامی را ورق میزنیم به برگ‌های زرینی به نام هشت سال دفاع مقدس می‌رسیم، هشت سالی که مالامال از خاطرات مردانیست که از جان خودشان گذشتند و با تحمل تمام سختی‌ها و ناملایمات توانستند افتخارآفرینی کنند.

فرمانده ارشد اجا در اصفهان و چهارمحال بختیاری با اشاره به فعالیت ارتش قبل از آغاز جنگ تحمیلی گفت: ارتش قبل از انقلاب در واقع یک ارتش مردمی بود و یک ارتش نیروهای اعتقادی داشتیم. قبل از اینکه جنگ شروع شود ارتش ما ۱۵ ماه درگیر عملیات‌های نامنظمی بود که رژیم بعث انجام می‌داد و ارتش ما در واقع از یک سال قبل از شروع جنگ گسترش را شروع کرد و در واقع آبان ماه سال ۵۸ گسترش پیدا کرد.

امیر نوری اضافه کرد: ارتش ما از اول شعارش ارتش فدای ملت بود و این را همیشه ثابت کرده است و مردم ما همیشه شاهد بودند چه در دفاع مقدس و در جبهه مقاومت اولین شهید مدافع حرم ارتشی است و ما همیشه بودیم در سیل ها در حوادث طبیعی پای کار بوده‌ایم.

فتحیانهمچنین سرهنگ فتحیان جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در این آئین با بیان اینکه امسال یک سال استثنایی و ویژه برای اصفهان در هفته دفاع مقدس است، گفت:  ما سال گذشته افتتاحیه ۲۴۰۰۰ شهید استان را داشتیم و امسال قرار است اجلاسیه‌های استانی کنگره شهدا از هفته کتاب مقدس تا ۲۵ آبان ماه که اجلاسیه اصلی استان است، اجرا شود.

وی از فعالیت ۲۲ کارگروه و کمیته برای اجرای برنامه‌های کنگره شهدای استان اصفهان خبر داد و افزود: سطح این کنگره‌ها از سطح محله و در روستاها و شهرها اجرایی شده و طی یک سال و نیم یطح استانی آن تا ۲۵ آبان ادامه داد و تنوع برنامه‌های آن نزدیک به ۲۴۰۰ عنوان برنامه در موضوعات و اقشار مختلف شامل برنامه های بزرگداشت به نام شهدا در قالب یادواره ها در قالب اجلاس‌های استانی است.

جانشین  فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج)استان اصفهان افزود: همایش‌های بزرگداشت برای رزمندگان با ۱۳۰۰۰ یادواره کنگره شهدا تا به کنون، رژه موتوری شروع هفته دفاع مقدس، بحث زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، اعزام کاروان به مدارس و روایتگری، اکران فیلم‌ها و مستندهای دفاع مقدس، نمایشگاه عکس و آثار دفاع مقدس، اجرای تئاترهای صحنه‌ای و ترکیبی، برگزاری میز خدمت، برگزاری اردوهای جهادی از جمله این برنامه‌هاست.

وی اضافه کزد: توزیع جهیزیه و لوازم التحریر به خانواده‌های محروم، رونمایی از کتاب‌های چاپ شده در خصوص رزمندگان و دفاع مقدس، اجرای رزمایش بزرگ اقتدار بسیج را در سراسر استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *