خدمات سئو سایت
سئو یکی از حیاتی ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است، اما آنقدر مفهوم عمیقی است که کار با یک متخصص واجد شرایط در درازمدت سودمند است. به تعویق انداختن آن یا استخدام فرد نامناسب می تواند زمان، انرژی و منابع را هدر دهد (بدون ذکر همه درآمدهای از دست رفته و فرصت های تجاری).

در حالی که به تعداد متخصصان سئو استراتژی‌های سئو وجود دارد، هنوز مهارت‌های ضروری وجود دارد که هنگام استخدام کارشناس سئو داخلی بعدی خود باید به دنبال آن باشید.

با این گفته، یک Google Doc جدید باز کنید… وقت آن است که یادداشت برداری کنید!

مروری بر درخت دانش SEO
متخصصان سئو چیزهای بیشتری نسبت به آنچه که به نظر می رسد وجود دارد، اما اجازه دهید با یک مرور کلی از آنچه که یک متخصص سئو باید در آن مهارت داشته باشد شروع کنیم. همچنین در اینجا متذکر می شوم که همه متخصصان دانش یکسانی ندارند و معمولاً در یک مورد تخصص دارند. منطقه، اما ممکن است برخی از بخش‌های همه این موضوعات فرعی را بداند: سئوی داخلی، سئوی خارج از صفحه، و سئوی فنی.

سئو روی صفحه
سئو داخلی دقیقاً همان چیزی است که شما فکر می کنید: همه چیز در یک وب سایت که کنترل آن را دارید، از بهینه سازی کلمات کلیدی گرفته تا پیوندهای داخلی. عناصر دیگر عبارتند از برچسب های عنوان، توضیحات متا، متن جایگزین، ساختار URL و کیفیت محتوا. در حالی که این نوع سئو در اغلب موارد ستاره نمایش است، یک استراتژی سئو به خوبی طراحی شده شامل دو عنصر بعدی نیز می شود.

سئوی خارج از صفحه
سئوی خارج از صفحه بیشتر به محبوبیت وب سایت شما بستگی دارد. یک لحظه به دوران دبیرستان فکر کنید… اگر کسی بودید که دوستان زیادی داشتید، ممکن است “محبوب” در نظر گرفته شوید. همین امر در مورد سئوی خارج از صفحه نیز صدق می کند – هر چه وب سایت های بیشتری بشناسند و به وب سایت شما لینک دهند، شانس بالاتری برای رتبه بندی در موتورهای جستجو وجود دارد. با این حال، این تنها در صورتی صادق است که لینک ها با کیفیت بالا و منابع معتبر باشند. به غیر از بک لینک ها، سایر عوامل موثر عبارتند از سن وب سایت، نام دامنه و تعداد لینک های شبکه های اجتماعی شما به وب سایت شما.

سئو فنی
سئو فنی کمی پیچیده تر است. به بیان ساده، وب‌سایتی که ویژگی‌های خاصی را بهینه‌سازی کرده است، امکان خزیدن آسان‌تر توسط عنکبوت‌های موتورهای جستجو را فراهم می‌آورد که در عوض سایت شما را به‌طور کارآمدتری رتبه‌بندی می‌کند. این ممکن است به این معنی باشد که سایت شما سازگار با موبایل است، زمان بارگذاری سریع دارد و/یا نقشه سایت XML دارد (مانند نقشه راه اما برای عنکبوت های موتورهای جستجو). همه این موارد به صورت هماهنگ کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت دارای بالاترین احتمال رتبه بندی است. وقتی صحبت از عناصر دقیق به میان می‌آید، همپوشانی زیادی بین سئو داخلی و فنی وجود دارد، بنابراین توصیه نمی‌کنم این موارد را کاملاً مجزا ببینید.

مهارت های برتری که سئوکاران داخلی امروزی باید داشته باشند
ممکن است فکر کنید، “آیا سئو فقط جنبه فنی بازاریابی دیجیتال نیست؟” با این حال، واقعیت این است که هوش هیجانی و منطق مهارت های جدایی ناپذیری هستند که یک متخصص سئو برای موفقیت به آن نیاز دارد. نامزد برتر دارای تعادلی از این مهارت های برتر خواهد بود.

#1 همدلی
ممکن است کسی استدلال کند که اگر همه ما کمی همدلی بیشتری داشتیم، جهان جای بهتری می شد. اما این موضوع برای یک روز دیگر است. برای زمینه این مقاله، بیایید به طور کامل به سال 2020 فکر کنیم. برندهایی که فاقد همدلی بودند و نتوانستند خود را با بحران COVID یا جنبش Black Lives Matter سازگار کنند مشتریان خود را از دست دادند.

ببینید، در اصل، کارشناسان سئو خود را به جای خواننده قرار می دهند. آنها ممکن است بپرسند، “آیا خواننده من به این موضوع اهمیت می دهد؟” یا “آیا خواننده من این موضوع را جستجو می کند؟” برای پشتیبانی بیشتر از آن، یک متخصص سئوی همدل ابتدا به طور کامل مخاطب هدف را به عنوان یک کل درک می کند.

یک متخصص سئو فقط با سئو هماهنگ نیست، اوه نه. آنها می دانند که چگونه کپی احساسات را در خوانندگان شما برمی انگیزد، چگونه آنها را به تفکر وا می دارد، آنها را الهام می بخشد و آنها را ترغیب می کند که اقدام کنند. این شخص شما را راهنمایی می کند تا بفهمید که چگونه تغییر دادن نسخه شما می تواند منجر به موج های موفقیت برای کسب و کار شما شود.

بنابراین، چگونه می توان فهمید که یک نامزد همدلی دارد؟ در طول مصاحبه به نکات زیر توجه کنید:

* مهارت شنیداری آنها چگونه است؟ کاندیداهایی که در حالی که هنوز در حال صحبت کردن هستید، به جای فرمول‌بندی پاسخ، واقعاً گوش می‌دهند، سطح بالایی از همدلی دارند.

* چقدر برای درک شما و مخاطبان هدفتان تلاش می کنند؟ آیا در طول مصاحبه در مورد اهداف تجاری شرکت سوال می پرسند؟ آیا آنها پیشنهاداتی در مورد نحوه تعامل با مخاطبان هدف شما به اشتراک می گذارند؟ آیا آنها تلاش می کنند توضیح دهند که چگونه سئو فقط مربوط به اعداد نیست، بلکه جنبه انسانی را نیز در بر می گیرد؟

نفر بعدی در این لیست با همدلی همراه است: تفکر انتقادی.

#2 تفکر انتقادی
یک متخصص سئو دارای مهارت های اساسی تفکر انتقادی است. این کیفیت برای رفتن از پیروی از یک الگو، به نگاه کردن به کسب و کار شما از دیدگاه کل نگر و درک چگونگی انجام اقدامات لازم است.

دیجیتال مارکتینگ صنعتی است که همیشه در حال تغییر است و سئوکاران باید با جستجوی فعال راه حل ها، خود را تطبیق دهند. به استخدام بالقوه خود یک مشکل سئو را در محل ارائه دهید و ببینید چقدر موثر می توانند راه حلی به شما پیشنهاد دهند (تاکید می کنم که این یک سوال منصفانه است، زیرا واقعاً همان کاری است که سئوکاران با تجربه هر روز انجام می دهند). اگر آنها برای ارائه پیشنهادات مشکل دارند، ممکن است بهترین نامزد نباشند.

#3 تجزیه و تحلیل داده ها
استفاده از داده ها برای تصمیم گیری یکی دیگر از مهارت های حیاتی برای متخصص سئو است.

این را در نظر بگیرید: سئو ترکیبی از یک چرخه آزمایش، خطا، تجزیه و تحلیل، تنظیم مجدد و راه اندازی مجدد است. نه چیزی بیشتر، نه چیزی کمتر. همه سئوکارها در حال یادگیری هستند. کسانی که بیشتر از دیگران یاد می گیرند و توانایی درک بهتر اینکه چگونه داده ها تصمیم گیری استراتژیک را هدایت می کنند، می توانند راه حل های بهتری ارائه دهند.

به بیان ساده، توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی به شما این مزیت رقابتی را می دهد تا به سرعت استراتژی سئو خود را تکرار و بهینه کنید.

ممکن است در نظر داشته باشید که برخی از داده های SEO خود را جمع آوری کنید و از مصاحبه شونده خود بپرسید که در مورد آن چه فکر می کند. از آنها بپرسید که متوجه چه چیزی می شوند و در کمپین بعدی چه چیزی را تغییر می دهند تا نتایج جذاب تری به دست آورید. این یک راه مطمئن برای به دست آوردن نبض در مهارت های تجزیه و تحلیل داده های آنها است.

شماره 4 تخصص بازاریابی T شکل
اصطلاح “بازاریاب T شکل” به شخصی اطلاق می شود که در بسیاری از رشته های بازاریابی مهارت داشته باشد و در یک یا دو حوزه خاص متخصص باشد. اغلب به ما گفته می شود که جایگاه خود را پیدا کنید یا در یک زمینه تخصص داشته باشید، اما حقیقت این است که داشتن دانش گسترده در بسیاری از زمینه های مختلف بازاریابی، ارتباطات بیشتری را ایجاد می کند.

چگونه؟ فرض کنید، برای مثال، استخدام کننده بالقوه درباره کپی رایتینگ، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی می داند. با همه این اطلاعات، آنها به احتمال زیاد با استفاده از بینش های متداخل سئو، همه این حوزه ها را بهبود می بخشند.

این عنصر را با پرسیدن سؤالات فرضی مانند:

* سئو چه نقشی در استراتژی رسانه های اجتماعی دارد؟

* چگونه می توانیم از سئو برای تولید سرنخ و تبدیل استفاده کنیم؟

پاسخ‌های آن‌ها اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بفهمید که چگونه می‌خواهند سئو را برای رشد کسب‌وکار به‌طور کلی افزایش دهند.

شماره 5 برنامه ریزی استراتژیک
این ضرب المثل را می دانید که دانش قدرت است؟ خوب، تا حدی درست است. قدرت واقعی در ترکیب دانش و عمل نهفته است. یک برنامه استراتژیک کلید پیشبرد کسب و کار شما به جلو است و بدون آن، در گرد و غبار رها خواهید شد. استراتژی شامل ارزیابی داده ها، درک اهداف و تنظیم یک برنامه دقیق برای پیشرفت است.

توانایی گرایش به جزئیات و همچنین تصدیق اهداف بلندمدت بخش بزرگی از پازل SEO است. و با توجه به اینکه تلاش‌های سئو ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسید، استخدام سئو داخلی بعدی شما باید با برنامه‌ریزی استراتژیک کوتاه‌مدت و بلندمدت راحت باشد.

برای آزمایش این توانایی، اهداف خود را به مصاحبه شونده بگویید، برخی از بینش ها را به اشتراک بگذارید و ببینید آنها چه نوع برنامه ای را به شما ارائه می دهند. اگر آنها به نیازهای شما گوش داده باشند و عوامل کلیدی را اولویت بندی کرده باشند، برنده هستند!

شماره 6 مهارت های فناوری
حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما این روزها در فیس‌بوک هستند، بنابراین عبارت «دانش فناوری» کمرنگ شده است. مهارت های فناوری بسیار فراتر از استفاده از Google Docs، پیمایش در فیس بوک یا میزبانی تماس زوم است. کارشناسان باتجربه سئو باید با برخی از ابزارهای مفید مانند Moz، Ahrefs یا Google Search Console آشنا باشند یا مایل به یادگیری این پلتفرم ها باشند.

این ابزارها باید به روش های مناسب برای استخراج داده های صحیح و اتخاذ تصمیمات استراتژیک مرتبط و همچنین تدوین گزارش ها مورد استفاده قرار گیرند. در اینجا نحوه آزمایش آن آمده است:

* از آنها بخواهید کلمات کلیدی برتر را در مورد یک موضوع خاص در جایگاه شما پیدا کنند

* از آنها بخواهید که یک طرح کلی از محتوا با آن کلمات کلیدی برتر ارائه دهند

* از آنها بپرسید که چگونه نتایج آن محتوا را پس از پخش زنده دنبال می کنند

این بسیار مهم است که قبل از وارد کردن آنها به یک درک کلی از محل استخدام سئوی داخلی خود دست پیدا کنید. برای سنجش واقعی این موضوع، به خواندن چند نکته ادامه دهید تا در ذهن داشته باشید.

نحوه غربالگری و تست استخدام های سئو داخلی
از آنجایی که تلاش‌های سئو واقعاً در اوایل دهه 2000 آغاز شد، این مفهوم هنوز در طرح بزرگ اینترنت نسبتاً جدید است. بنابراین هنگام آزمایش استخدام احتمالی خود، آنها را آزمایش کنید، اما منصف باشید. در زیر چند عامل برای فکر کردن وجود دارد.

شماره 1 در مورد آنچه نیاز دارید شفاف باشید
ابتدا درک کنید که شرکت شما به طور خاص به چه چیزی نیاز دارد. بخش‌های قبلی را مرور کنید و بخش‌هایی از کسب‌وکارتان را که باید تلاش‌های سئوی خود را روی آن متمرکز کنید، تجزیه کنید. سپس آن را برای خود و در شرح شغل یادداشت کنید. اگر برای بررسی این موضوع وقت نگذارید، تشخیص اینکه آیا این فرد مناسب است یا خیر، ممکن است دشوار باشد.

نکته مهم: من توضیحات شغلی زیادی را دیده ام که عنوان شغلی را چیزی شبیه به «مدیر سئو» ذکر کرده است، اما همچنین شامل این است که این شخص مسئول میلیاردها نوع بازاریابی دیگر است. بنابراین هنگام تنظیم شرح شغل خود، تعادلی از مهم ترین عناصری را که باید این شخص انجام دهد در نظر بگیرید – زیاده روی نکنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را باید بگنجانید، با یک سئوکار دیگر یا فردی در بخش بازاریابی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که شرح شغل دقیق و منصفانه است.

شماره 2 به دنبال کسی باشید که نتایج اثبات شده ای داشته باشد
یک نمونه کار بخواهید. نمونه کار آنها ممکن است شامل کار استراتژی و/یا محتوای بهینه شده باشد (بسته به نوع سئوی که در آن تخصص دارند). با این حال، ممکن است داده‌های شرکت محدود شده باشد، بنابراین اگر آنها قادر به ارائه آن نباشند، یک آزمون آزمایشی (به شماره 4 مراجعه کنید) مهارت‌های آنها را روشن می‌کند.

شما فردی را می خواهید که تجربه خوبی در صنعت شما و سایر صنایع داشته باشد، زیرا آنها به احتمال زیاد راه حل های خلاقانه ای پیدا می کنند و به استراتژی های سئو به صورت جامع تری برخورد می کنند. اگر آنها می توانند برای شما توضیح دهند که چگونه با استفاده از استراتژی سئوی که توسعه داده اند، کسب و کار دیگری را به سمت موفقیت هدایت کرده اند، پس هنگام تصمیم گیری نهایی، آنها را در ذهن داشته باشید.

شماره 3 دانش SEO را در طول مصاحبه ارزیابی کنید
دانش آنها را در مورد سئو با استفاده از سوالاتی که قبلا ذکر شد ارزیابی کنید. سوالات مهم دیگری که پیشنهاد می کنم بپرسم عبارتند از:

* برترین KPIهای SEO برای ردیابی به صورت ماهانه کدامند؟

* چگونه متوجه می شوید که چه زمانی محتوا پس از انتشار باید بهینه شود؟

* چگونه متوجه می شوید که استراتژی سئو شما کار می کند در مقابل کار نمی کند؟

کسی که سریعاً با پاسخ‌های درست و حساب شده پاسخ می‌دهد، چیزهای زیادی در مورد توانایی خود در سازگاری و کمک به رشد کسب‌وکارتان به شما خواهد گفت.

شماره 4 به آنها یک آزمون آزمایشی بدهید تا مهارت های برنامه ریزی استراتژیک آنها را بررسی کنید
همانطور که قبلاً اشاره کردم، دانش بدون عمل کار زیادی انجام نمی دهد. برای تعیین اینکه آیا یک نامزد برای موقعیت سئو با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر، آنها باید بتوانند یک برنامه استراتژیک ساختگی ایجاد کنند. یکی از بهترین روش‌های تست این است که از نامزدها بخواهید یک ممیزی مینی SEO انجام دهند تا ببینند چگونه به ترکیب داده‌ها با بینش استراتژیک نزدیک می‌شوند. در ترکیب با دانش سئوی آنها، فرآیند آنها هر آنچه را که برای انتخاب خود باید بدانید را به شما می گوید.

استخدام سئوی داخلی یکی از بهترین تصمیماتی است که برای طول عمر کسب و کار خود می گیرید
در نهایت، انجام کارهای اولیه برای بررسی کامل موقعیت سئو داخلی بعدی خود، در دراز مدت سود زیادی را به همراه خواهد داشت. سئو می تواند تلاش های کسب و کار شما را به سطح جدیدی برساند، اما تنها با کمک شخص مناسب و با استراتژی مناسب.

بدون این مواد، فرصت های از دست رفته می توانند غالب شوند. برای جلوگیری از این امر، ابتدا مطمئن شوید که تیم بازاریابی شما به چه چیزی نیاز دارد و مطمئن شوید که این با مجموعه مهارت های خاص نامزد مطابقت دارد.

در پایان، مهمترین مهارت توانایی ادامه یادگیری و بهبود است، زیرا مانند سئو، همه ما باید به طور مداوم بهینه سازی کنیم.

morqehaq

توسط morqehaq

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *