Wp Header Logo 1379.png

به گزارش خبرنگار بازار، حسین بامیری روز چهارشنبه در نشست میز ملی خرما در بوشهر ابراز داشت: خرما یک محصول استراتژیک و مقوی است و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.
وی افزود: کشور بزرگ هند یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای هدف برای خرمای ایران است، اما به‌دلیل برخی مشکلات، سهم ایران از این بازار پایین‌تر از ظرفیت واقعی است.
بامیری تصریح کرد: در سال گذشته تجارت خرما در هند بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار بوده که باید با بازاریابی، سهم صادرات خرمای ایرانی به هند ارتقا یابد.

رایزن بازرگانی ایران در هند با اشاره به هزینه‌های سنگین صادرات خرما خاطر نشان کرد: در حالی‌که هزینه حمل یک محموله خرما از بندرعباس تا هند ۵۰۰ دلار است، خدمات بندری برای همان محموله حدود ۱۵۰۰ دلار محاسبه می‌شود که این اختلاف قیمتی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و باعث افزایش غیرمنطقی بهای تمام‌شده خرمای ایران می‌شود.

بامیری تصریح کرد: بازار ۱.۵ میلیارد نفری هند با بیش از هزار تاجر فعال در حوزه خرما، فرصت ارزشمندی برای ایران است و با ایجاد پاویون‌های صادراتی و کاهش هزینه‌های غیرمنطقی، صادرات خرمای ایران به هند می‌تواند از ۵۶ میلیون دلار به بیش از ۱۳۰ میلیون دلار افزایش یابد.

وی گفت: رایزنی بازرگانی ایران در هند آماده همکاری و پشتیبانی از صادرکنندگان خرماست و از هر اقدامی که به توسعه صادرات این محصول کمک کند، حمایت خواهد کرد.

source

morqehaq.ir

توسط morqehaq.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *